Kunnskapsrike bedriftseiere, tekstforfattere og designere vet hvordan språk påvirker følelser og overtaler handling som leder til salg eller konvertering. Visse ord og setninger er tid-testet for å øke respons og konverteringsfrekvenser hele veien. Selvfølgelig, ulike motiverende ord og uttrykk fungerer bedre i ulike situasjoner, og det er opp til deg å finne ut hvilke som fungerer best for din bedrift. Men det er ingen skjult sannhet at kreativt visuelt innhold, sammen med de riktige ord og utrykk, er nøkkelen til en suksessfull konvertering. Hvis din intuisjon ikke forteller deg, vil dine kunder gjøre det. Ta deg tiden til å teste de følgende “30 magiske markedsføringsordene” i din neste delingspost, sosiale medier, nyhetsbrev, blogginnlegg, på nettsiden eller i din nettbutikk. Se deretter hvilke som gir best respons.
De magiske ordene: Du – Skriv som om du snakker til kunden, og om kunden, ikke om deg selv. Fordi – Gi kundene en grunn til at de trenger å ta affære. Gratis – «fordi» vi alle liker gratis ting, ikke sant? Verdi – Dette innebærer at kundene får noe versus miste noe (dvs. penger når du sier «pris», “utgift” eller «kostnad»). Garantert – Gi kundene en garanti for å minimere risikoen, slik at de føler de har alt å vinne og ingenting å tape. Utrolig – Kundene vil svare på noe som er utrolig. Enkelt – Gjør det enkelt for kundene å ta neste steg i innkjøpsprosessen, og la dem vite hvor mye enklere livet vil være med ditt produkt eller tjeneste. Oppdag – Dette betyr at det er noe nytt og ukjent for kunden, noe som har øverste fordeler og gir dem en kant. Handle nå – Motivere en umiddelbar respons med en tidsbegrenset tilbud. Alt inkludert / alt du trenger – Dette slår fast at produktet eller tjenesten er noe alle kundene må kjøpe for å oppnå sine mål. Aldri – Påpek en «negativ nytte», slik som «aldri bekymre deg igjen» eller «aldri betal for mye igjen.» Nytt – Ditt produkt eller en tjeneste er i forkant i din bransje. Spar / Spare – Det kraftigste ordet for å presentere økonomiske besparelser, eller til tidsbesparelser. “Fks. du vil spare tid ved å…” Bevist – Påminn dine kunder om at ditt produkt, tjeneste eller virksomhet er prøvd-og-bevist. Sikker og effektiv – «bevist» for å minimere risikoen til oppfatning for helse og økonomiske tap. Sikker – La kundene vite at din bedrift, produkt eller tjeneste er robust. Reelle resultater / garanterte resultater – Dine kunder vil ha resultater, tross alt. Hemmelig – Ikke alle lykkes, og det er hemmeligheter til suksess. La kundene få vite at du kan avsløre disse hemmelighetene. Dette / Denne – Dette viser at det er denne eller dette som gjør noe. » Tenk på forskjellen: «Løsningen for suksessfull markedsføring» / «Denne løsningen gir suksessfull markedsføring.» Umiddelbar – Umiddelbar tilgang eller nedlastinger er mer attraktivt enn å vente. Hvordan – Start med en løsning slik at kundene vil lese resten av kopien. Tenk hele tiden på kundens perspektiv: “Whats in it for me?” Elite – Dine kunder er blant de beste i verden. Inviter nye til en svært eksklusiv og ønskelig medlemsgruppe. Premium – Premium hjelper betegne høy kvalitet. Forårsaket av – hvis markedsføringens litteratur bygger på en sak for produktet, overgangs setninger som «forårsaket av», «derfor» og «dermed» kan bidra til å forsterke logikken i et kjøp. Mer – Tilbyr dere mer enn dine konkurrenter? La isåfall kundene få vite det, fordi de vil ha det beste tilbudet, tross alt. Røverkjøp / Godt kjøp – Fordi kundene ønsker å gjøre en god handel, husker du? Ingen forpliktelse – Å skape en vinn-vinn-situasjon for kundene dine. For eksempel pengene-tilbake-garanti. Igjen er det ingen fare for kunden. Enestående – En stor rabatt eller et enestående tilbud er vanskelig å motstå. Rikdom – Hvis du selger produkter og tjenester knyttet til penger, er dette et ønskelig ord for kundene. De magiske markedsføringsordene over gir deg et stort fortrinn i konkurransen mot dine konkurrenter. Ordne er bevist å påvirke kundens psykiske handlekraft, og leder til en suksessfull konvertering eller handel. Øk din suksess ved å bruke kreativt visuelt innhold og de magiske ordene over i din markedsføring, reklame eller kampanjetekst. Her er et eksempel på en tittel: «Få virkelige resultater umiddelbart – 100% pengene-tilbake-garanti – handle nå!» Hører du hvor overbevisende denne tittelen er for kunden? Men husk å samtidig være kort og presis, spill på emosjonelle triggere. Med ordene og uttrykkene over, vil du garantert merke økning i din konvertering og respons. Har du noen magiske ord som du benytter i markedsføringen? Kommenter under, og del med dine bekjente!
0 Comments
Leave a Reply. |
Velkommen,Her får du tips og triks til hvordan din bedrift kan oppnå mer synlighet på nett, og behind-the-scenes fra våre produksjoner. Arkiv:
January 2016
Kategorier: |